Persbericht: Samenwerking tussen FEBIAC, GDA (Traxio) & Renta

De federaties FEBIAC en Renta vormen samen met de GDA een alliantie en herinneren aan de rol van de autosector in België

De Belgische en Luxemburgse automobiel- en tweewielerfederatie (FEBIAC), de Belgische federatie van voertuigverhuurders (Renta) en de Groepering van autodealers en -agenten (GDA - Traxio) sluiten een verbond.

De bedoeling is om de samenhang en de impact van hun dagelijkse inzet voor de autosector, voor de werknemers uit die sector, maar vooral voor de gebruikers van hun producten en diensten - de burgers en bedrijven - te bevorderen.

Juridische kwesties, gemeenschappelijke communicatie, data, fiscaliteit, opleiding en mobiliteit: allemaal aspecten van de synergie die op maandag xx mei bekrachtigd werd door de ondertekening van het samenwerkingsakkoord tussen FEBIAC, Renta en GDA - Traxio.

“Het groeiende belang van de mobiliteit voor de welvaart van de maatschappij en het individuele welzijn, de groei van het goederenvervoer over de weg, maar ook de groeiende noodzaak aan een multimodaal vervoer gekoppeld aan de opkomst van vervoersmiddelen om ‘de laatste kilometer af te leggen’ zijn elementen die aan de basis lagen van het samenwerkingsakkoord dat FEBIAC, Renta en GDA - Traxio gesloten hebben,” legt Denis Gorteman uit, Ondervoorzitter van FEBIAC.

Lees meer en Download Persbericht